Już niedługo ruszy po raz trzeci program Opening Power to Diversity! Wszystkim zanteresowanym funkcjonowaniem irladzkiego systemu politycznego przypominamy, że termin składania aplikacji mija 18 stycznia! Program potrwa sześć miesięcy od kwietnia 2013 roku.

Program Opening Power to Diversity, który został niedawno objęty patronatem przez premiera Irlandii, skierowany jest do migrantów wolontariuszy zainteresowanych irlandzką polityką. Jest on prowadzony przez CrossCare Migrant Project. W okresie sześciu miesięcy, począwszy od kwietnia 2013 migranci będa mogli zdobyć wyjątkowe i cenne doświadczenie oraz wiedzę o tym w jaki sposób irlandzki system polityczny funkcjonuje w praktyce poprzez współpracę oraz asystowanie posłom irlandzkiego parlamentu w ich codziennej pracy.
Szczegółowe informacje poniżej w języku angielskim:
The Opening Power to Diversity scheme which was recently endorsed by the Taoiseach, will match volunteer migrants with a number of TDs. Over a six month period, beginning in April 2013 migrants will get a unique and valuable experience and insight into how politics works in Ireland by observing and assisting the TD in his/her daily work.
Role Description: The migrant participant will follow the work of the TD during the day and participate in the activities of his/her office. Migrants will use their skills while getting involved in the TD’s activities. They will attend various meetings with TDs and observe at Committee meetings and Dáil sessions. Migrants will also get involved in the work of the TD’s office at Leinster House and constituency level. Migrants will also be expected to keep a weekly written or video diary of their experiences and input into CMP’s policy team at the end of the scheme. Orientation and on-going support will be provided by CMP.
Time commitment: Two days a week over a six month period, excluding time spent on the diary. The six month period will start in April 2013.
Applicant requirements: The initiative is focused on non-EEA nationals[i] or non-EEA nationals who have recently become Irish citizens.
Essential: Applicants will need to be good written and verbal communicators. It is also essential that applicants have an interest in politics at some level. Reliability and commitment to the aims of the scheme are essential along with an ability to work well under pressure and an ability to use initiative. An ability to work well in a team is also essential.
Desirable: Skills and/or experience in the following areas would be desirable: Research, community work, office administration, Information Technology, any relevant educational or work experience related to politics. Particular subject expertise or interests may also be relevant.
Application process: Please e-mail your CV as an attachment to Sophie O’Brien at
sophieobrien@crosscare.ie
with an attached letter of application that includes an answer to the following question: Why do you want to participate in the Opening Power to Diversity scheme? Max 300 words. Please include details of references.
There is no financial remuneration for participation in this scheme and there is no expectation of paid employment with the TD at the end of the six month placement. The placements will start in April 2013.
For more information on the OPD scheme, testimonials of participating migrants and endorsements from both the Taoiseach and Tánaiste see this link: http://www.livinginireland.ie/en/opening_power/
Closing date for applications: Friday January 18th 2013
http://www.migrantproject.ie/
W czwartek 29 listopada 2012 r. w godzinach 18:00 – 20:30 w Wynn’s Hotel w Dublinie odbędzie się Forum Polskiego Biznesu i spotkanie na temat zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w Irlandii.
Forum współorganizowane jest przez Polską Akademie Otwartą oraz Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Dublinie. Podczas spotkania słuchacze dowiedzą się jak założyć własną firmę w Irlandii, jak ją promować i rozwijać. Radca handlowy Ambasady powie o możliwościach w handlu polsko-irlandzkim, przedstawiciel polskiej uczelni o rozwijaniu kompetencji kierowniczych i planowaniu biznesu, księgowa o terminach rozliczania się z podatku i obowiązkach wobec fiskusa, a prawnik o formach prawnych prowadzenia działalności gospodarczej. Uczestnicy będą mogli zadać zaproszonym gościom pytania dotyczące kwestii prawnych, rejestracji firmy, aspektów księgowych i podatkowych, dostępnych źródeł finansowania, źródeł informacji gospodarczej, edukacji biznesowej i in.
Wydarzenie kierowane jest nie tylko do osób, które planują założenie firmy, ale także do przedsiębiorców, którzy chcieliby skorzystać z pomocy prawnika, księgowego lub Ambasady oraz wymienić się doświadczeniami i praktycznymi informacjami na temat prowadzenia firmy. Będzie to także świetna okazja do promocji swojej firmy, produktów, usług poprzez ekspozycję ulotek, banera oraz networking; dopuszczane są też inne formy promocji (kontakt: wojtek@polonia.ie).
Spotkanie zakończy dyskusja nt. barier oraz szans, jakie stoją przed polskimi przedsiębiorcami w Irlandii oraz praktyczna prezentacja polskiego przedsiębiorcy, który z sukcesem prowadzi własną firmę dystrybuując produkty spożywcze marki Mróz do sieci kilkunastu sklepów na terenie Irlandii. Podczas wydarzenia, a także po nim prowadzane będzie badanie polskich firm w Irlandii mające na celu pokazanie aktywności gospodarczej Polaków oraz podjęcie działań mających na celu zniwelowanie tychże barier. Stąd prosimy o wypełnienie ankiety on-line: ANKIETA
W JAKIM CELU? Na Forum znajdziesz odpowiedź na pytania:
Jak założyć własną firmę w Irlandii?
Jak zaplanować biznes i kształcenie?
Jaką formę prawną wybrać?
Jak rozliczać się z podatków?
Jakie kompetencje należy posiadać i jak je rozwijać?
Jak promować firmę?
PLAN:
1. Artur Banaszkiewicz, Polska Akademia Otwarta – planowanie biznesu i własnego rozwoju
2. Krystian Boino, J.C. Hoban & Co. – prawnik – rodzaje działalności gospodarczej
3. Katarzyna Zajączkowska, Noone Casey – obowiązki księgowe i rozliczanie podatków
4. Bank of Ireland – dostęp do środków finansowych dla firm
5. Radca Jacek Jedruszak – możliwości w handlu polsko-irlandzkim i wsparcie Ambasady
6. Ubezpieczenia Tony O’Neill
7. Tomasz Chmielewski – Sukces marki Mróz w Irlandii
8. Dyskusja nt. polskiego biznesu w Irlandii
9. Networking poprowadzi Wojciech Wrona – Global Network of Polish Entrepreneurs
Termin i adres:
29 listopada 2012 r. (czwartek), 18:00 – 20:30
Wynn’s Hotel Dublin, 35-39, Lwr. Abbey St., Dublin 1
Kontakt: Artur Banaszkiewicz, T: +353 1 269 1370, E: info.dublin@trade.gov.pl
A conference supporting multilingual learners and literacy will take place at UCD on November 24th and 25th, 2012. The conference is organised by UCD and the Embassy of the Republic of Poland in Dublin.
This is the second annual conference of the network of Polish schools, Ireland’s biggest network of migrant-led schools.
At a time when the Department of Education and Skills in Ireland is striving to improve and increase literacy levels, all schools which support and develop the multilingual skills of their students play a vital role in this work. Among these are the growing number of migrant-led schools in Ireland as well as the many mainstream Irish schools which provide non-curricular language classes on their own initiative.
Census 2011 is testament to the huge diversity of languages spoken in Ireland: almost 10% of the population said they spoke a language at home other than English or Irish. From an economic viewpoint, there is a demonstrable need to maintain and increase this multilingualism in Ireland. Government needs to invest more in supporting and encouraging language learning from a young age.
As the first academic institution in Ireland to provide such a level of support for migrant education and integration, this conference is a demonstration of UCD’s leadership in this area and its ongoing investment in education.
Over 90 delegates are expected to attend. These include representatives from all the Polish schools in Ireland as well as the principals of the various Irish schools which already teach many different languages, e.g., Polish, Arabic, Japanese, etc.
An important discussion point will be the proposed Junior Certificate reform and the introduction of languages, such as Polish, at Junior Cert. level.
Among the speakers and experts who will attend the conference are Prof. Bairbre Redmond (UCD) who will open the conference, Prof. Sarah Smyth (Trinity College, Dublin), Prof. Hans Luschützky (University of Vienna, Austria) and Dr Agnieszka Rabiej (Jagiellonian University, Poland).
For more information contact:
Name: Niamh Nestor
Tel.: 086 3961430
Email: niamh.nestor@ucdconnect.ie, niamh.nestor@gmail.com
Na uwagę zasluguje kolejna inicjatywa Centrum Together-Razem, czyli program dla programu dla osób bezrobotnych „Aktywator”.
Na zakończenie sierpnia wraz z końcem wakacji zakończyła sie kolejna edycja programu dla osób bezrobotnych „Aktywator”. Program, który już na dłużej zadomowił się w działalności Centrum Together-Razem skierowany jest do osób długotrwale bezrobotnych, a trwa zazwyczaj 10 tygodni, podczas których uczestnicy spotykają się raz w tygodniu w każdy poniedziałek na kilka godzin.
Przez ostatnie cztery miesiące uczestnicy brali udział w całkowicie bezpłatnych zajęciach, których celem było wyposażenie osób długotrwale bezrobotnych w narzędzia umożliwające odnalezienie się na rynku pracy w Irlandii w czasach recesji i głebokiego kryzysu. Zajęcia podzielone były na 4 bloki zajęć, a dotykały kwestii samotywacji i planowania kariery, technik przygotowania CV oraz do rozmowy kwalifikacyjnej, a także dużą część zajęć stanowiła nauka języka angielskiego Bussines English pod kątem przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej. Ostatnim elementem zajęć była tematyka samozatrudnienia i udziału w programach socjalnych Powrotu do Pracy BTW.
Na zakończenie programu każdy z uczestników otrzymał certyfikat stanowiący doskonały materiał do wykazania się aktywnością w podnoszeniu swoich kwalifikacji na rynku pracy przed inspektorem urzędu Social Welfare.
Słowa podziękowań za przeprowadzone zajęcia należą się Paniom Wiesławie Nowak, Jolancie Kunysz-O’Keeffe, Karolnie Zygmunt i Panu Wojciechowi Białek.
W trakcie anonimowego ankietowania ewaluacyjnego program uczestników jednakże to nie sama nauka czy treść treningu stanowiło dla uczestników motywacje, ale grupa sama w sobie z jej dynamiką oraz serdeczność uczestników i prowadzących, ponadto wartościowe kontakty tam zawarte oraz bezpośrednie towarzystwo osób znajdujących się w w takiej samej sytuacji.
Z rozmów z uczestnikami wynikało również, iż cenią sobie możliwość odbywania dodatkowych bezpłatnych kursów jaką podczas kursu otrzymali. Tym razem był to bezpłatny certyfikowany kurs HACCP przydatny przy pracy w cateringu, a także prowadzeniu własnej działalności przygotowany przy współpracy z zaprzyjaźnioną organizacją Cork Simon.
Uczestnicy „Aktywatora” wciąż spotykają się razem w Centrum Together-Razem i uczą języka angielskiego wspólnie z Panią Karoliną Zygmunt do czasu uruchomienia kolejnej edycji, co nastąpi w połowie października. Zachęcam wraz z uczestnikami ostatniej edycji wszystkich do udziału w tym bezpłatnym programie i do rejestrowania swojego zainteresowania telefonicznie 021 4967743 lub poprzez email: info@together-razem.org. Rekrutacja do programu odbędzie się 15 październia w biurze Centrum Together-Razem przy 17 George’s Quay.
Ze swoich źródeł redakcja dowiedziała się, że rozpoczeły się starania o akredytacje tego programu przez FETAC więc trzymamy kciuki i życzymy powodzenia Centrum „Together-Razem” w realizacji dalszych planów.
Centrum „Together-Razem” jest organizacją pożytku publicznego charity CHY19216 i oferuje szereg inicjatyw i programów pomocowych i wspierających na temat których więcej znajdziesz na stronie www.together-razem.org, zaś o wszystkich bieżących inicjatywach poczytać możesz na profilu www.facebook.com/together.razem.
Autor: Elżbieta Królik
4 grudnia 2011 w sali konferencyjnej hotelu „Absolute“ w Limerick, odbyły się już szóste Warsztaty Rozwoju Osobistego zorganizowane przez trenera rozwoju osobistego – Jacka Lacina i FPB (jobseekersite.info). Warsztaty zorganizowano w pełnym standardzie irlandzkiego Skillnetu!
Ponad 55 osobom biorącym udział w szkoleniu został przedstawiony szeroki wachlarz istotnych informacji w zakresie rozwoju osobistego i zawodowego w Irlandii. Finałowym warsztatom przyświecało motto: „Sukces to maksymalne wykorzystanie możliwości jakie daje nam życie“.
Prelegentami byli:
1) Jacek Lacina Trener rozwou osobistego Irlandii i organizator warsztatów z ramienia FPB (forum PomocBezrobotnym.com) JOBSEEKERsite.info
2) dr Jarosław Płachecki dziekan Zamiejscowego Wydziału Ekonomicznego w Dublinie WSRL.
3) Barnaba Dorda (związki zawodowe SIPTU)
4) księgowa Ania Babko
5) Gość honorowy Tim Madden CEO of “Ireland Poland Chamber of Commerce” i wieloletni działacz na rzecz integracji polsko-irlandzkiej w Limerick
6) Justyna Cwojdzinska z ELI Language School
7) wsparcie: Karen Mc Elligott właścicielka serwisu profesjonalne CV w Irlandii CvbyKaren@gmail.com
Szczególne podziękowanie chciałoby złożyć szanownemu księdzu proboszczowi z Limerick – Ks. Arturowi Ziąber za pomoc i honorowy udział w naszych warsztatach obok Pana Tima Maddena.
Autor: Jacek Lacina
Zdjęcie: Ania Hurkowska, hura-photo.com
W najbliższą niedzielę, 7 sierpnia, odbędą się warsztaty z komunikacji międzyludzkiej połączone z dniem otwartym Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Dublinie.
Na praktycznych warsztatach z komunikacji międzyludzkiej dowiedzieć się będzie można, jak skuteczniej komunikować, negocjować i pozostawać asertywnym. Dadzą one uczestnikom możliwość przećwiczenia nabytych umiejętności, tzn. sprawdzenia się w praktyce. Będzie także mowa o wywieraniu wpływu na innych i obronie przed manipulacją ze strony innych.
Po warsztatach odbędą się Dni Otwarte Zamiejscowego Ośrodka Dydaktycznego stworzonego przez Społeczną Wyższą Szkołę Przedsiębiorczości i Zarządzania (największą niepubliczną uczelnię w Polsce). Mowa będzie o kierunkach uruchamianych w Irlandii: Zarządzaniu, Pedagogice, a także o studiach magisterskich kończących się podwójnym dyplomem: magisterskim SWSPiZ oraz Mastera amerykańskiego Clark University.
Data: 07.08.2011, warsztat: godz. 12:00, prezentacja oferty uczelni: ok. 16:00.
Miejsce: Centre For Creative Practices, 15 Lower Pembroke Street, Dublin 2.
Zajęcia są nieodpłatne i prowadzić je będzie Artur Banaszkiewicz, który serdecznie zaprasza na to wydarzenie.
Więcej informacji o uczelni znaleźć można w ulotce którą można znaleźć w załączniku. Dodatkowe informacje można też znaleźć na stronie uczelni na facebooku.
Informacja o PAO 2011 06 07
